יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

פדגוגיה חדשנית בסביבה שלי

על פי חוזר המנהל הכללי, מרץ 2000 "פדגוגיה חדשנית היא מבנה לימודים גמיש המותאם לתהליכי שינוי חברתיים-תרבותיים, כלכליים וטכנולוגיים". כדי לדעת יותר על הפדגוגיה החדשנית כדאי להיכנס לקישור הבא. כיצד אני משתמשת בפדגוגיה חדשנית? האם אני בכלל משתמשת בפדגוגיה חדשנית? אני לא בטוחה, אני כן מנצלת את התפתחות הטכנולוגיה לצרכים שלי כמורה, כמו למשל שימוש באתר בית הספר להעלאת מידע, סיכומים, עבודות וכדומה. ובדרך זו משאירה לעצמי ולכיתה יותר זמן פנוי לדיונים מושכלים, להעברת ביקורת ולניתוח טקסטים ופחות זמן להעתקות למיניהם. משתמשת בפייסבוק ובמיילים להעברת הודעות, עבודות, תרגול נוסף, תרגול מאתגר ושומרת על קשר אישי עם מספר רב יותר של תלמידים. מצליחה להגיע  גם אל התלמידים ה"שקטים" וה"מתביישים" שבמהלך שיעור רגיל קולם אינו נשמע.

תגובה 1:

  1. היי לאה,
    ותודה על הכתיבה.

    אני חושב שהצגת בצורה כנה את אחת הדילמות שמטרידות מורים רבים: אנחנו עושים שימוש בטכנולוגיה לצרכינו המקצועיים, אולם האם זו פדגוגיה חדשנית? האם זהו ההבדל המהותי בתוך המערכת, שייצור בוגרים מוכשרים יותר לחיים העתידיים?

    השבמחק